Grand Prix vinder 500cc klassen 1954

Gilera

• Tværliggende rækkemotor 4-cylindret 2V DOHC luft-kølet 4-takts

• Til denne sæson producerede Franco Passoni en 2. generations motor

• Slaglængden er øget en smule til 58.8mm, og slagvolumen bliver dermed 499.5cc

• Krumtap roterer fremad

• Vinklen mellem udstødnings- og indsugningsventiler er nu øget fra 90° til 100°

• Motoren er nu bygget så cylindrene er separate og topstykket delt i to

• Udstødningsventilerne er interne kølet af natriumfyld

• Motoren er sænket med 75mm

• Cylinder vinkel fremad er 30°

• Vådsumpsmøring

• 4 individuelle afgangsrør uden potter

• Lucas roterende-magnet magnettænding

• længden af indsugningsporten er forkortet

• Våd flerplade kobling og 5-trins gearkasse

• Ydelse 65hk ved 10400 o/m

• Maksimum hastighed 241 km/t (150m/h)

• Vægt 150kg (3301b)

• Akselafstand 1380mm

• Stellets lodrette højde er forkortet med 75mm

• Egerhjul, 3.00 x l9" for, 3.50 x l8" bag

• Avon dæk


Podie placeringer